Gra platformowa w javascript – pierwsze prototypy.

W końcu ruszyły konkretne prace nad moim projektem. Gra platformowa w javascript zaczyna nabierać kształtów. Na początek postanowiłem stworzyć prototyp gry. W nim będę mógł przetestować różne funkcjonalności, które pojawią się (lub nie) w pełnej wersji.

Na pierwszy ogień poszła postać gracza. Chciałem zaprojektować jej ruchy oraz ataki. Miałem parę pomysłów i nie mogłem się zdecydować na jedną koncepcje, więc przygotowałem… dwa prototypy 😀

Gra platformowa w javascript

Nie będę w tym poście przedstawiał kodu źródłowego prototypów. Jak to z prototypami bywa, nie jest zbyt elegancki. Chodziło o efekt kodu, a z tego jestem zadowolony 🙂 . Jak ktoś się uprze można przejrzeć źródło strony, jest tam pakiety brwoserify. A jak ktoś się naprawdę uprze to śmiało niech do mnie pisze. Wyślę kod 🙂 . Ale prawda jest taka, że jak zdecyduję, który prototyp wybrać to i tak wrzucę posta opisującego kod, i wtedy będzie już uporządkowany.

Teraz najważniejsze pytanie: „z którego prototypu stworzyć grę”?

Najpierw wypadałoby je przedstawić, oto linki:

Pierwszy prototyp to typowo klasyczne podejście. Postacią można poruszać używając strzałek. Dodatkowo ma ona dwa rodzaje ataku: bliskodystansowy i dalekodystansowy. Atak wręcz wykonuje się wciskając klawisz ‚z’. Postać zaatakuje bronią (mieczem?) w kierunku w którym jest zwrócona.

Ataki dalekodystansowe są dwa. We właściwej grze postać będzie miała dostęp tylko do jednego z nich. To do którego zależeć będzie od broń jaką posiada. Ilość amunicji będzie oczywiście ograniczona. Pierwszy atak na odległość to strzał z łuku/rzut nożem. Pocisk leci w poziomie w kierunku w którym zwrócony jest gracz. Drugi atak to rzut toporem/bombą i leci po łuku, początkowo w górę a następnie opada gdzieś niedaleko. Ataki te można wywołać naciskając ‚x’ oraz ‚c’.

Drugi prototyp jest trochę bardziej ‚nowoczesny’. Do sterowania oprócz klawiatury używa się też myszy. Postacią poruszamy używając przycisków ‚WSAD’. Atak wręcz działa tak samo jak w pierwszym prototypie. Z tym że wywołuje się go wciskając spację.

Największa różnica to ataki dystansowe. W tym prototypie jest tylko jeden. Będzie to strzał z łuku lub rzut włócznią. Aby wykonać atak wystarczy kliknąć myszką na obszarze gry. Pocisk poleci w stronę, w którym znajduje się kursor myszki 🙂 .

Ale opisywanie tego szczegółowo, nie ma sensu. Najlepiej przetestować samemu 🙂 .

Nie wiem jeszcze, z którego prototypu zrobię grę. Mam swój typ, ale jeszcze muszę się zastanowić. Może ktoś ma jakieś propozycje? 🙂 W następnym poście wszystko się wyjaśni.

Póki co zachęcam do polubienia mojej strony na facebooku. Zamieszczam tam informacje o wszystkich nowościach. Projekt się rozpędza więc, warto być na bieżąco 🙂

3 przemyślenia nt. „Gra platformowa w javascript – pierwsze prototypy.”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *