W ostatnim poście przedstawiłem dwa prototypy tworzonej przeze mnie platformówki. Różniły się one głównie sposobem sterowania. W jednym z nich postać kontroluje się tylko klawiaturą, w drugim dochodzi myszką.
Szczerze mówią byłem prawie zdecydowany na to, żeby gra powstawała na podstawie pierwszego prototypu. Jednak wspomniany wpis spotkał się z dużym odzewem ze strony czytelników. Pod postem pojawiła się zawrotna ilość komentarzy (aż trzy, rekord tego bloga)! I według was lepszy jest drugi prototyp. I co teraz?
Wybór prototypu będzie miał dość sporo konsekwencji. To w jaki sposób postać gracza się porusza i jak działają jej ataki wpłynie na wiele mechanizmów w grze. Szczerze mówiąc te o których myślałem dotyczyły przede wszystkim pierwszego prototypu.
Cóż, trzeba wychodzić ze strefy komfortu… Dlatego postanowiłem kontynuować prace nad drugim prototypem. Uporządkowałem trochę kod i dodałem kilka nowych funkcjonalności. Aktualną wersję można przetestować pod tym linkiem.
Delikatnie zmieniłem sterowanie. Przede wszystkim, nie pasowało mi używanie spacji do ataku wręcz, było to mało wygodne. Dlatego przeniosłem ten atak na myszkę. Teraz atak krótkodystansowy wykonuje się lewym przyciskiem myszy a strzał prawym przyciskiem.
Inny jest też zakres strzału. Kierunek, w którym zwrócona jest postać ma teraz znaczenie. Nie może już strzelać za plecy 🙂 Dodałem tę zmianę, ponieważ ma sens (cieżko np strzelić celnie z łuku za plecy). Druga sprawa to to, że zmiana ta troszkę utrudni graczowi zadanie, ponieważ będzie musiał być bardziej mobilny.
Na próbę dodałem też kolizje pomiędzy platformami a strzałami. Wystrzelony pocisk zatrzyma się gdy trafi na platformę. Szczerze mówiąc chyba przy tym zostanę. Mam już parę pomysłów na wykorzystanie tego tak aby stworzyć graczowi dodatkowe wyzwanie. Przy okazji możecie popodziwiać sklecony na kolanie system cząsteczek 🙂 .
Szczerze mówiąc, początkowo nie byłem zbyt chętny do tego aby wykorzystać drugi prototyp. Tak jak wspomniałem, miałem już parę planów co do pierwszego. Ale gdy trochę popracowałem z tą wersją, zmieniłem zdanie. Skorzystanie z tego prototypu to jednak świetna decyzja.
Początkowo postacią gracza miał być jakiś wojownik/barbarzyńca, ale chyba jednak będzie to potężny, ciskający ognistymi kulami i błyskawicami czarnoksiężnik 😀 W mojej głowie pojawia się naprawdę sporo ciekawych pomysłów. Jestem bardzo podjarany tym projektem 🙂
Póki co to wszystko. Dziś tylko taka krótka aktualizacja. Kolejny krok, to dokładniejsze uporządkowanie kodu, którego strukturę w pełni przedstawię już w następnym poście.
Jeżeli nie chcesz przegapić kolejnych postów, zachęcam do polubienia mojej strony na facebooku. Zawsze zamieszczam tam informacje o nowościach. Jest to też dobre miejsce na kontakt ze mną. Na wszystkie pytania chętnie odpowiem.
Dopiero teraz zauważyłem, że można kucać 🙂
Powoli nabiera wszystko kształtu, czekam z niecierpliwością na dalszy rozwój 🙂
Kucanie jest zaimplementowane tak na pół gwizdka 😉 Szczerze mówiąc, nie wiem czy trafi do ostatecznej wersji. Dodałem tę funkcjonalność z myślą o odrzuconym prototypie 🙂
Może przez weekend uda się dodać trochę nowości. Dzięki za wsparcie!