GCM – Sierpień: Space Shooter. Wersja finalna.

Trochę czasu to zajęło, ale w końcu doprowadziłem sierpniową grę do stanu finalnego. Muszę przyznać, jestem bardzo zadowolony z tego jak wyszło. Myślę, że można traktować ją jako naprawdę udany prototyp 🙂 .

Tak naprawdę, oprócz grafiki, nie doszło nic szczególnego. Każdy kto śledził serię sierpniowej gry, powinien być w stanie na podstawie prezentowanego kodu, stworzyć własną grę w podobnym klimacie.

JavaScript programowanie gier

Ostateczną wersję gry przetestować można klikając w obrazek powyżej. Natomiast na moim githubie znajduje się repozytorium zawierające kompletny kod gry.

Niestety obowiązki życiowe spowodowały, że dostarczenie gry sierpniowej przesunęło się w czasie. Nie pomogło też to, że na sam koniec zostawiłem (bardzo roztropnie 😛 ) najbardziej czasochłonną czynności, czyli przygotowanie grafiki 😛 .

W powyższego ostatnia aktualizacja to przede wszystkim grafika, więc w dzisiejszym poście nie będzie kodu 🙂 . Zwrócę tylko uwagę na to co zostało zmienione a wy możecie zerknąć na github i sprawdzić jak to zaimplementowałem. To może być takie ćwiczenie na czytanie kodu 🙂 . Nic nie powinno już zaskoczyć, podobne zmiany już wprowadzałem wiele razy, jak nie w tej grze to w moich poprzednich, phaserowych tworach.

Przede wszystkim dodałem dwa nowe stany. Są one do siebie bardzo podobne, w obu wykorzystuje tło, które pojawia się w głównym stanie i z obu można wyjść przyciskając spację, lub (jeśli jesteś na urządzeniu mobilnym) dotykając wyświetlacza. Pierwszy z nich to stan powitalny, pojawiający się po wczytaniu gry. Drugi to stan końca gry, który zobaczyć można gdy gracz straci wszystkie życia.

Życia to kolejna zmiana, którą dodałem w tej aktualizacji. Na początku każdej rozgrywki, gracz posiada trzy życia. Życia traci się, w wyniku kolizji z asteroidami, wrogimi statkami lub ich pociskami. Oprócz utraty życia, kolizje powodują również osłabienie broni.

Zdobywane bronie, nie są dodawane już losowo. Każde zebranie powerup’a powoduje, że gracz otrzymuje mocniejszą broń. Skucha powoduje, że aktualna broń resetuje się do podstawowej wersji. Nawet jeżeli gracz posiada już najpotężniejszą broń, wciąż warto zbierać powerupy, ponieważ dają one punkty. Punkty zdobyć można też, oczywiście, niszcząc asteroidy oraz statki wrogów.

I to chyba wszystko, więc na dziś koniec! Muszę szybko zabierać się za grę wrześniową. Może uda się na czas, ale zakładać o to się nie będę 🙂 . Dla zachęty napiszę tylko, że tym razem planuję korzystać z innej technologii niż Phaser 😉 .

Jeżeli chcesz być na bieżąco z postami na blogu zachęcam do polubienia mojej strony na facebooku. Zawsze zamieszczam tam informacje o wszystkich nowościach. Jest to też dobre miejsce na kontakt ze mną. Na wszystkie pytania zawsze odpowiem :). Do przeczytania.

2 thoughts on “GCM – Sierpień: Space Shooter. Wersja finalna.”

  1. Czemu przy ściągnięciu zipa wszystkich plików gry, rozpakowania ich, a później uruchomienia w przeglądarce gra się nie pojawia?Tylko czarne tło.

    1. Hej. Nie jestem pewny na 100 procent. Ale na 99 jest to kwestia tego, że nie postawiłeś lokalnie serwera. Phaser (framework, na którym zbudowana jest gra), musi być uruchamiany z serwera. Wewnątrz folderu projektowego zdefiniowałem taski gulpa. Task „serve” odpala server i uruchamia grę w przeglądarce. Wystarczy, że z wnetrza folderu z gra wpiszesz w konsoli „gulp serve” i wszystko ruszy. Musisz jednak najpierw zainstalować sobie globalnie gulpa przez npm, package manager node.js

      Daj znać czy takie wyjaśnienie wystarczy, jeśli nie postaram się bardziej szczegółowo napisać o co chodzi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *