GCM – Maj: Angular RPG. Wersja finalna.

Udało się, w końcu mogę powiedzieć, że kolejna gra jest skończona 🙂 Wiadomo, Rozwijać ją można byłoby jeszcze sporo, ale mi już wystarczy jej obecna forma.

W ostatecznej wersji gra ma ponad 30 lokacji, 9 rodzajów przeciwników oraz ponad 20 różnych przedmiotów. Oczywiście, można by było ich jeszcze sporo dodawać, ale główny system gry pozostanie już taki jaki jest 🙂

Tworzenie aplikacji w AngularJS

Aby przetestować aktualną wersję gry, wystarczy kliknąć w obrazek powyżej. Jak zawsze, pełny kod dostępny jest na moim koncie github.

Tym razem, znaczących zmian jest naprawdę niewiele. Nie licząc dodania do gry nowych obiektów takich jak lokacje czy potwory, nowością jest jedynie system awansowania postaci na kolejne poziomy.

System ten jest naprawdę bardzo prosty. Każdy przeciwnik ma zdefiniowaną swoją wartość w punktach doświadczenia. Po pokonaniu takiego przeciwnika, wartość ta przypisywana jest do puli doświadczenia gracza.

W momencie gdy zawartość puli doświadczenia gracza przekroczy próg wymagany do zdobycia poziomu, postać staje się silniejsza, a próg potrzebny do uzyskania kolejnego awansu podnosi.

Zdobycie poziomu zwiększa punkty życia gracza, jego prędkość oraz siłę. Działanie punktów życia jest chyba dla każdego jasne 🙂 Jeśli chodzi o siłę i życie, wpływają one na obrażenia zadawane przez bohatera i szybkość wykonywania przez niego akcji.

Grę można traktować jako coś w rodzaju sandboxa. Gracz może eksplorować (niezbyt duży) świat i zwiększać potęgę postaci za pomocą zdobywania mocniejszych przedmiotów oraz doświadczenia. Za umowny cel gry można ustalić zabicie Władcy Wampirów kryjącego się w kryptach cmentarza znajdującego się na wschód od bagien 🙂 Jednak zabicie go nie zakończy gry.

Jak na sandboxa świat jest trochę mały, ale dodawanie kolejnych lokacji byłoby dość czasochłonne, a ja ten czas wolę poświęcić na tworzenie czegoś nowego. Celem tego projektu było stworzenie aplikacji angularowej i myślę że udało mi się ten cel osiągnąć 🙂 Oczywiście każdy może dołożyć coś od siebie do projektu na githubie 🙂 Jeśli masz jakiś fajny pomysł na przedmiot lub lokację, nie krępuj się i wrzucaj pull requesty 🙂

Co możnaby ewentualnie dodać gdybym chciał poświęcić na tę grę więcej czasu? Oprócz większego świata gry, mógłbym stworzyć system questów i przyjaznych graczowi postaci niezależnych. Fajna byłaby też mapa świata jako czwarta zakładka. Może kiedyś stworzę Angularowego RPGa 2.0 i wtedy dodam taką funkcjonalność. Mógłbym wtedy wykorzystać też nową wersję frameworka 🙂 . To może nie być zły pomysł 🙂

Tymczasem, jeżeli chcesz być na bieżąco z postami na blogu zachęcam do polubienia mojej strony na facebooku. Zawsze zamieszczam tam informacje o wszystkich nowościach. Jest to też dobre miejsce na kontakt ze mną. Na wszystkie pytania zawsze odpowiem :). A już niedługo na blogu pojawią się pierwsze informacje o nowej, czerwcowej grze 😉 Do przeczytania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *