JS Platformer – Ulepszone ataki.

Nie wiem czy zdradziłem to we wcześniejszych postach, ale głównym bohaterem gry ma być potężny niegdyś czarnoksiężnik. Do jego arsenału należeć będą przeróżne czary. Póki co w grze był tylko jeden atak dystansowy. W dzisiejszej aktualizacji to się zmieniło. Teraz gracz ma do dyspozycji już dwa 🙂 .

jak stworzyc gre platformowa javascript

Tym razem naprawdę niewielka aktualizacja. Od ostatniego posta, większość pracy poszło na porządkowanie kodu. Odłączyłem logikę ataku dystansowego od modułu gracza i wrzuciłem do zupełnie nowego pliku. Przystosowałem też wyżej wymieniony moduł tak, że może teraz obsługiwać różne rodzaje ataków.

W grze (aby ją włączyć wystarczy kliknąć w obrazek powyżej) po wciśnięciu klawisza ‚e’, zmieni się rodzaj ataku dystansowego, czyli czaru. Obecnie do dyspozycji są dwa czary, naciskanie ‚e’ będzie owocowało przełączaniem między nimi.

Docelowo czarów będzie 4, jednak nie będą one dostępne od samego początku. Gracz będzie odblokowywał kolejne czary w miarę pokonywania etapów gry. Celem fabularnym gry będzie odzyskanie przez głównego bohatera utraconej mocy 🙂

Ok, ale wracając do faktycznych zmian w grze. Pierwszy czar to magiczny pocisk, czyli to co do tej pory nazywałem strzałami. W sposobie jego działanie nic się nie zmieniło. Jest to pierwszy czar, który będzie wymagał odblokowania.

Nowością jest drugi czar – Podmuch Wiatru. Można go włączyć wciskając ‚e’. Jest on znacznie mniej precyzyjny niż magiczny pocisk. Położenie myszki nie ma wpływu na kierunek, w którym się porusza. Będzie ona zawsze przemieszczał się horyzontalnie na poziomie postaci gracza. ma za to dużo większą powierzchnie, będzie łatwiej nim coś trafić. Haczyk polega na tym, że czar ten nie będzie zadawał obrażeń. Zamiast tego, będzie zatrzymywał (ogłuszał) na chwilę przeciwników, lub ich odpychał (jeszcze nie wiem co dokładnie 🙂 ). Ten czar będzie dostępny od samego początku gry.

Tak jak pisałem, widocznych zmian nie ma wiele. Dla mnie najważniejsze jest to, że mam teraz mechanizm pozwalający na swobodne dodawanie nowych rodzajów ataków 🙂 .

Obecnie w grze mam małego buga. Podczas zmiany czar, będące już w grze pociski zmieniają swoje zachowanie, co czasem może śmiesznie wyglądać. Spokojnie, będzie naprawione kolejnej aktualizacji 😉 .

Kolejne kroki to implementacja dwóch pozostałych czarów, a następnie przeciwników. Kiedy to już będzie gotowe, trzeba będzie zabrać się za system zarządzania poziomami 🙂 .

Tymczasem zachęcam do polubienia mojej strony na facebooku i zapraszam do komentowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *