Trzy dni temu rozpoczęła się kolejna (druga? trzecia? Nie jestem pewny 😛 ) edycja konkursu Daj Się Poznać. W tym roku również zdecydowałem się wziąć w nim udział 🙂 Zasady są bardzo podobne do tych, które obowiązywały ostatnio: do końca mają muszę prowadzić nowy projekt i opisywać postępy na blogu.
Jeżeli do końca maja na blogu co tydzień pojawią się minimum dwa wpisy, z czego przynajmniej jeden będzie odnosił się do prowadzonego projektu, mam szansę na wygranie jakichś bajerów 😛 Ale tak jak ostatnio, nie zależy mi na wygranej a raczej na dotarciu do szerszej publiczności 🙂 no i oczywiście na tym, żeby stworzyć coś fajnego 🙂
O tym, że wezmę udział w DSP pisałem już kilka razy na facebooku, ale nie mówiłem o czym będzie projekt konkursowy. Czas uchylić rąbka tajemnicy. Tak jak rok temu, będzie to gra, a jakże 🙂 . Mało tego, będzie to gra Online Multiplayer, a do tego RPG. Czyżby nadchodził następca world of warcraft? Możliwe, ale nie stawiałbym na to całego swojego dorobku 🙂 .
Moja gra będzie grą typu MUD, czyli Multi User Dungeon. Dla zainteresowanych, tutaj można przeczytać artykuł opisujący ten gatunek. W skrócie, jest to gra tekstowa, podobna do takich jakie zdarzyło mi się już tworzyć, lecz rozgrywana przez sieć z innymi graczami. Najczęściej gracz podłącza się do serwera przez narzędzie typu putty i prowadzi rozgrywkę wpisując komendy do terminala. U mnie będzie to wyglądać trochę inaczej.
Klientem gry będzie przeglądarka, a dokładniej aplikacja napisana w angularze. Dzięki temu nie będzie trzeba wpisywać komend, za to gracz ma mieć możliwość „wyklikania” swoich akcji. Oczywiście, terminal wciąż będzie dostępny chociażby po to aby czatować z innymi graczami.
Serwer również tworzony będzie w JSie (surprise). Mam zamiar napisać go korzystając z express. Wszystko to będzie podparte bazą danych Mongo. Przyznam się szczerze, do tej pory nie zrobiłem praktycznie żadnego researchu co do tego ile jest możliwe do napisania w tych technologiach. Nie wiem jak ciężkie czeka mnie wyzwanie, ale może to lepiej 😛 . Póki co jestem nastawiony optymistycznie.
Zamykając temat technologii, dodam jeszcze, że całość, zarówno front jak i serwer, chcę napisać korzystając z TypeScriptu. Bardzo lubię tę technologię, a na blogu pojawia się zdecydowanie mało prawdziwych projektów napisanych w TSie. Konkurs DSP to dobra okazja aby to zmienić.
Na koniec, całość planuje zdeplojować w chmurze Heroku. Mam nadzieję, że znajdzie się kilku chętnych do testów gry czytelników 🙂
To tyle jeśli chodzi o wstęp do mojego projektu. Więcej informacji nadejdzie już niedługo. Co do samego konkursu, tym razem zgłosiło się, o ile wierzyć internetom, około tysiąca ( 😮 ) osób. Siłą rzeczy, nie udało mi się jeszcze przejrzeć wszystkich blogów, Ale powoli nad tym pracuje. Kiedy już to wszystko poogarniam, zrobię tu małe zestawienie tych projektów, które będą dla mnie ciekawe, tak żebyście też mogli je śledzić. Póki co wszystko wskazuje na to, że będzie ich sporo 🙂 .
Na tyle to dziś, wyczekujcie, pierwszych informacji na temat postępów prac już w przyszłym tygodniu. Projektowy git znajduje się tutaj. W chwili pisania tego posta jest jeszcze pusty, ale już niebawem zacznie się wypełniać sytym kodem 🙂 Tymczasem, tych którzy jeszcze tego nei zrobili, zachęcam do polubienia mojej strony na facebooku. Dzięki temu na pewno nie przegapisz żadnego posta. Zawsze na bieżąco zamieszczam tam informacje o nowościach.
To jest trzecia edycja Daj się poznać 😉 Pierwsza była w 2010 roku. Powodzenia z projektem! 🙂