W poprzednim wpisie wspomniałem o tym, że brakuje mi jakiegoś systemu powiadomień. W grze powstało już sporo różnych mechanizmów i gracz może nie do końca zdawać sobie sprawy z działania ich wszystkich. Zdecydowanie brakuje im emitowania jakiejś informacji zwrotnej
W dzisiejszej małej aktualizacji prezentuję wstępną wersję systemu powiadomień. Od teraz postać z gry może dzielić się z graczem różnymi przydatnymi informacjami i dawać mu wskazówki na temat otaczającego ją świata 🙂 .
Aktualna wersja gry, jak zwykle, dostępna jest po kliknięciu w obrazek powyżej.
Jeśli chodzi o layout poziomów, nic nie zmieniło się. Wszystkie nowości można zaobserwować już na pierwszym etapie.
Powiadomienia wyświetlane są w formie ‚chmurek’, mających symulować wypowiedzi postaci w grze 🙂 . Za każdym razem, gdy bohater będzie miał coś ciekawego do powiedzenia, obok jego podobizny pokaże się ‚chmurka’ z informacją dla gracza.
Póki co, w ramach prezentacji, do gry dodałem trzy typy takich powiadomień. Są to sytuacje, w których według mnie najbardziej brakowało informacji zwrotnej po działaniu gracza.
Pierwsze powiadomienie to wiadomość o tym, że gracz znajduje się w pobliżu kapliczki z atakiem, którego nie posiada jeszcze w swoim arsenale. Postać da wtedy znać, że wyczuwa w pobliżu nowy czar.
Kolejne powiadomieni pojawi się, gdy gracz zdobędzie nowy czar. Gdy tylko to się stanie, obok bohatera pojawi się chmurka z odpowiednią informacją.
Ostatni typ informacji, którą postać będzie przekazywać graczowi, to wiadomość o braku many. W tym miejscu chyba najbardziej brakowało jakiegoś powiadomienia. Gdy kończyła się mana, gra sprawiała wrażenie jakby klikanie prawym przyciskiem przestało działać. Teraz to doświadczenie użytkownika jest znacznie lepsze.
I tyle jeśli chodzi o dzisiejszą aktualizację, tak jak pisałem, nie zmieniło się zbyt wiele 🙂
Lista rzeczy do zrobienia jest już coraz krótsza. Kolejne kroki to dodanie do gry ‚collectibles’, czyli przedmiotów do zbierania takich jak waluta do sklepu czy mana oraz stworzenie samego sklepu oraz ulepszeń dla gracza. I to będzie już wszystko jeśli chodzi o budowanie mechanizmów gry. Potem zostanie już tylko projektowanie poziomów 🙂 Może uda się przed końcem konkursu.
Tymczasem zachęcam do polubienia mojej strony na facebooku. Dzięki temu na pewno nie przegapisz żadnego posta. Zawsze na bieżąco zamieszczam tam informacje o nowościach.
Fajnie pomyślane 🙂 Proponuję jedynie o odrobinkę wydłużyć czas wyświetlania „chmurek”, bo wydaje mi się, że jest za króko