JS Platformer – zdobywanie czarów.

W którymś z poprzednich postów wspominałem już, że bohaterem mojej gry będzie potężny, ciskający czarami mag. Niestety, ów czarodziej w wyniku machinacji wrogich mu sił, traci prawie wszystkie swoje moce… I tu wkracza gracz 🙂 Tak jest, fabuła będzie równie old-schoolowa co sama gra 🙂

Jak zapewne łatwo jest się domyślić, celem bohatera gry będzie odzyskanie utraconych mocy, no i oczywiście, zemsta 🙂 .

Tworzenie prostej gry w javascript

Aktualna wersja gry do przetestowania po kliknięciu w obrazek.

Początkowo, gracz nie posiada dostępu do żadnego czaru. Ma on tylko jedną broń – wierną laską maga. Aby korzystać ze swoich magicznych mocy, musi je najpierw odebrać swoim wrogom.

Jedynym sposobem odzyskania utraconych czarów jest odnalezienie specjalnych miejsc mocy. Następnie postaci musi chwile medytować (w terminologii gry – poklęczeć 😉 ) i dany atak znów będzie dostępny w jej arsenale.

Miejsca mocy są, póki co, reprezentowane przez duże fioletowe prostokąty. Gdy gracz stanie na takim prostokącie i będzie przez chwile przytrzymywał przycisk powodujący klękanie, zyska odpowiedni atak.

Każda taka kapliczka, ma przypisany tylko jeden rodzaj czaru. Oczywiście, gdy gracz posiada już dany czar, kapliczka na nic mu się nie zda. W grze do odkrycia będą trzy rodzaje takich miejsc mocy. Niektóre będą łatwe do znalezienia a inne trochę mniej 🙂 Wszystkie będą na pewno dobrze strzeżone.

Odblokowywanie czarów będzie opcjonalne, ale myślę, że na pewno warto jest to robić.

Obecnie w grze dostępna jest tylko jedna, testowa kapliczka z czarem podmuch wiatru. Znajduje się ona na samym początku gry.

W ostatnim poście porównałem manę do amunicji, tak samo mogę porównać mechanizm odblokowywania czarów do zbierania nowych broni w np. grach FPS 🙂

Jestem bardzo zadowolony z tego jak działa gra w obecnym stanie. Rzeczą której brak odczuwam teraz najbardziej to jakiś system powiadomień. Muszę dodać mechanizm, który informowałby gracza na przykład o tym, że właśnie zyskał on nowy czar lub, że brakuje mu many. Ale to już w kolejnej aktualizacji 🙂

Tymczasem zachęcam do polubienia mojej strony na facebooku. Dzięki temu na pewno nie przegapisz żadnego posta. Zawsze na bieżąco zamieszczam tam informacje o nowościach.

2 przemyślenia nt. „JS Platformer – zdobywanie czarów.”

  1. Dobry bajer, nie jest zły. W sensie, fajnie że coś nowego się pojawia. Niemniej, jak dla mnie gra jest póki co za trudna. Na większość platform ruchomych (znikających, osuwających się i „wind”) trzeba skoczy idealnie albo prawie idealnie. W efekcie, dziesiątki razy powtarzam te same fragmenty (od początku) co bardziej irytuje niż daje frajdę :-/ Przynajmniej jeśli chodzi o mnie. Być może jestem casualowym noobem, który za dużo gra w łatwe, lekkie i przyjemne gry jakie się dzisiaj robi, ale dzielę się swoja opinią 😉

    1. He he… Poziomy są trochę zbyt trudne, to prawda. Ale spokojnie, obecny layout etapów to tylko piaskownica do testowania dodawanych elementów gry. Faktycznym projektowaniem poziomów zajmę się już niedługo i na pewno ostatecznie będą one wyglądały zupełnie inaczej niż teraz 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *